Translate

tisdag 10 oktober 2017

Det sista inlägget I bloggen

Det här blir förmodligen det sista inlägget i bloggen på mycket länge. Det har varit glest mellan dem sen tidigt i somras och det kommer inte att bli tätare mellan dem i fortsättningen

Anledningen är att andra intressen har kommit mer i förgrunden och att jag nu är på väg att skala ned hobbyn.  Jag tillhör dem som vill ha välskötta och snygga akvarier och jag anser att jag inte vill ha fler att ta hand om än att jag kan hålla dem fräscha. Sunkiga och nedgångna akvarier är ingen vacker syn och upplever man sig inte ha tid eller lust att underhålla dem i tillräcklig grad, är der lika bra att avstå från överskottet. Det är ju även för fiskarnas skull.

Det är inte frågan om att lägga ned hobbyn helt, den har gett mig mycket. Så sent som i augusti startade jag ett akvarium med regnbågsfiskar. Det är inte helt komplett ännu, men har kommit en bra bit på väg.  Det kommer att vara i gång länge än. Likaså kommer min "dyrgrip", ett 19 - liters nanoakvarium med  främst bucephalandra att fortsätta att pryda mitt vardagsrum. 108-litersakvariet, det lite dunkla mossakvariet, kommer säkert att utvecklas vidare. Det kan bli nya fiskar i takt med att de som hittills bott där simmat vidare.

Bloggen stannar alltså här men försvinner inte. Kanske blir det något enstaka inlägg när det finns något att säga. Det finns dock många som säger ungefär samma sak och ofta bättre.

Om någon vill fortsätta att följa mitt skrivande kan ni ta er en titt på mina andra bloggar:

Cyklatser, jarnhasten.blogspot.se,  om cykling, inte minst om långturer och cykling på små- och grusvägar

"De första raderna"http://andreaslanden.blogspot.se/, en blogg med blandade texter om politik, kultur, historia och betraktelser av olika slag. Den senare har varit vilande en längre tid men kommer nog att återupptas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar