Translate

måndag 8 februari 2016

Äntligen på väg mot en grönare och vackrare värld!

Ikväll började jag avvecklingen av 54-literskaret med påfågelgobies, pseudomugil furcatus och pygmépansarmalarna. Växterna har tagits upp och lagts i plastpåsar i väntan på att föras till lokalen. Vattnet är en brungrå sörja där påfågelgobies och stimfiskarna förvirrat simmar runt i oredan. Snart kommer också de att flyttas och akvariet att tömmas.

Äntligen har de första konkreta steget i nästa större akvarieprojekt tagits, att starta ett mer påkostat växtakvarium. Tanken är att 54-literskaret snart ska utrustas med en ny kraftfullare ljusramp och med en trycksatt Co2-anläggning. Bottensubstratet kommer att bestå av någon form av soil. Hemma finns en säck Akadama som jag möjligen ska använda.  Jag ska undersöka alternativen innan jag bestämmer mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar