Translate

onsdag 27 januari 2016

Nanotankar....

På sätt och vis har 24-litersnanot fått ett nytt liv.  En trio dario dario har flyttat in och ersatt de större släktingarna, "Black tiger ", en del växter har rensats  ur och flyttats. Dessutom har den lilla terracottakrukan, som fungerar som grotta täckts med runda stenar. Scapet har blivit öppnare och  mer strukturerat.

Tidigare i veckan köpte jag även fem stycken crystal red (A), vilket får ses som en början på en ny räk population. De ska bli flera om de fem visar sig trivas och överlever. Räkorna har varit ganska tillbakadragna men jag har sett att åtminstone fyra av dem var vid god hälsa så sent som för en liten stund sedan.

Idag kommer Växtbeståndet att utökas med fissidens-mossa. Hur jag ska använda den är oklart och om det överhuvudtaget finns något att fästa den vid. Stenarna är släta och lämpar sig kanske inte så väl till ändamålet. Kanske försöker jag istället få fast den på någon av de ormhasselkvistar som finns i akvariet. Möjligen delar jag upp mossan mellan olika akvarier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar