Translate

tisdag 5 januari 2016

Vad gör man av en klippformation?

Nej, jag är inte nöjd ned den! Det ser märkligt ut med den stora anubiasplantan mitt i stenröset i Burmakaret. Den är något obalanserat och skrymmande på den platsen.  Jag kommer att ta bort den.

Vad ska jag då göra av klippformationen?  Jag tror att jag ska fylla mellanrummet mellan stenarna med soil eller sand för att kunna plantera någon mer dekorativ växt på avsatsen som bildas mellan de tre stenarna. Ett tätt snår med lägre cryptocoryne (parva? Wilisii?) skulle kanske fungera på den platsen?

Igår köpte jag några plantor av två former av cryptocorynehybrider (Jag och affären tvivlade på att det var rena c. vendtii) som planterades i akvariets förgrund. Det ser hyfsat ut om än inte riktigt med den harmoni jag eftersträvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar