Translate

söndag 16 augusti 2015

Striatumynglen har blivit ungfiskar

Jag kan nu konstatera att striatumynglen blivit så pass stora att de nog ska kallas ungfiskar. Hanarna har börjat färga ut och uppvisar mer temperament än tidigare. Fiskarna matas åtminstone två gånger per dag. De får frystorkad artemia, frysta cyclops och grindalmask samt hoppstjärtar ett par gånger i veckan.

Växterna i akvariet utvecklas tyvärr i negativ riktning. Vattenpesten är svårt angripen av alger och är på väg att tyna bort. Rotala nanjeshan har växt bra men även på den och ludwigia muelleri finns trista brunaktiga alger.

Jag har minskat ljustiden till 8 timmar men det har inte hjälpt. Jag har även ökat tillförseln av Co2, men det har inte haft avsedd verkan.

Förmodligen tar jag bort vattenpesten och byter ut den mot något annat. Frågan är om jag ska fortsätta minska belysningstiden eller om det finns någon annan väg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar