Translate

torsdag 29 oktober 2015

Fiskar som flyttar

Idag gjorde jag några omplaceringar av några fiskar. Min grupp med betta rutilans fick flytta till köksakvariet medan aphyosemion celiae fick en ny bostad i lokalen.

Nu kan jag äntligen lägga ned bettornas ganska misskötta akvarium. Trots en viss försummelse har dessa kampfisksläktingar förökat sig. Jag förde över sex stycken bettor till köksakvariet i morse men det finns fortfarande några små kvar i deras gamla hem.

Tanken är nu att sälja bettorna vid auktionen i Uppsala 29/11. Jag är lite kluven till att sälja dessa små vackra labyrintfiskar, men jag måste prioritera vad jag tycker är viktigt roligt och intressant. Akvarier tar plats och skötseln tar tid. Dessutom är målet att på sikt frigöra mer utrymme så att ett större kar på ca 500 liter får plats i mitt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar