Translate

måndag 26 oktober 2015

Tigrar äter räkor! Nanoprojektet går vidare

Igår planterade jag några stänglar rotala rotundifolia i bakgrunden i 24-litersnanot. Av någon anledning har inte vattenpest en,  trots God tillgång på ljus och näring inte vuxit särskilt bra. På lite sikt kanske jag byter ut den. 

Rotundifolians rödrosa toppar kan göra akvariets tämligen färgskala mer varierad. Fungerar växten bra så kommer nog mer av den att planteras.

Algproblemet verkar nu vara ur världen för den här gången och kanske kan jag snart våga mig på att använda gödning om så skulle behövas. Soilen och Co2  kanske har tillräckligt god inverkan.

En av de riliräkor som släpptes i för drygt en vecka sedan har jag hittar död. Sannolikt blev de  ihjälbiten av någon av de dario sp. Myanmar " Black Tiger" som finns i akvariet. Så länge dessa går kvar kommer det inte att bli några fler räkor.

Deras mindre släktingar, dario dario,  verkar dock fungera bra ihop med de gula körsbärsräkorna i mitt 32-liters.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar