Translate

söndag 30 november 2014

Inte blev det som jag tänkt men det blev bra ändå!

Idag har jag varit på storauktionen i Uppsala. Det jag hade hoppats på var att hitta fler characodon lateralis Los Berros,  men sådana fanns inte.
Istället blev det växter, cryptocoryne aponogetofolia samt en trio  corydoras schultzei "green stripe". Roligast var nog ändå att jag hittade en spännande centralamerikansk killi,  cynodonichtys rubripunctatus,  som jag lyckades ropa hem efter en lång budgivning. 

Malarna bor nu i 112-litersakvariet och killi-paret i ett 32-liters.  Nyförvärvet känns som en nystart på mitt killiintresse som fick sig e  törn efter att mina nothobranchius guentheri dött en efter en i somras, sannolikt påskyndat av det varma vädret.

Förhoppningsvis ska de nya killi-parer kunna ge upphov till en talrik avkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar