Translate

söndag 26 oktober 2014

Trevliga nyförvärv från Örebroauktionen

Igår besökte jag min första auktion sedan jag återkom till akvariehobbyn. Det blev ett flera timmar långt besök på Risbergska skolan i Örebro. Det blev också en del inköp. Jag hittade en del arter som jag sökt efter och som jag nu, efter att ha fått tillgång till akvarier i VAAF:s lokaler, fått utrymme till. Jag var en entusiastisk budropare, jag bjöd till och med över mig själv när jag var osäker på om någon annan ropat högre. :-) Barnslig entusiasm i början av medelåldern, :-)

Inköp:

En trio xiphophorus mayae.  Går i ett 96-liters i lokalen

Fyra xiphophorus  nezahualcoyotl.  Går i 112-litersakvariet hemma tillsammans med endlerhybrider och apistogramma borellii.

Två par characodon lateralis Los Berros, en goodeid liksom ameca splendens,  men mindre och av ett annat, mer tillbakadraget kynne. Går i ett 54 liters tillsammans med 3 par tocantinguppies (viltform)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar